Svar från Frågestunden!

Här kommer svaren från frågestunden!

Postat av: Bodenbrud. ;D
Varför flyttade ni Dumle ifrån Bodensridklubb? Var bor han nu?
Hur gamla/stora är Dumles ägare?

Svar: Dumle bodde bara på ridklubben några månader. Sen flyttade han till Lilla Stallet som ligger en bit därifrån, det blev en boxplats ledig där, och våran andra ponny står där. Smidigt att ha bägge två på samma ställe. Dessutom får han vara ute längre på dagarna. =)
Vi fyller 25 år i höst, är mellan 156 o 160 cm långa.

Postat av: André
Hejsan Dumle, Vad skulle du vilja göra mest av allt?

Svar: Hej André. Mest utav allt skulle jag nog vilja springa fritt och göra precis vad jag vill, tillsammans med mina kompisar och min tjej. Det finns så mycket roliga saker att utforska där ute i stora världen!
/Dumle


Postat av: emilia
Vem rider Dumle nu?
Hur högt har dumle hoppat? :D

Svar: Det är lite olika. Ibland rider Kajza eller Hedda, ibland rider Leona, Lovisa eller Wilma och ibland lånar Felicia honom. Det beror lite på vad vi vill uppnå med ridpasset. Kajza och Hedda rider mest ut, men tränar även lite dressyr. Wilma är nog den bästa att sätta på honom i dressyr/hoppning, eftersom hon är liten, lätt och otroligt duktig, och får fram det allra bästa i honom. När Leona rider så tränar dom mest på grunderna, det kan man aldrig träna nog mycket på. Med Lovisa får han träna sig på att umgås och "hantera" barn, vilket är viktigt att han kan. Och Felicia är hans buskompis, dom brukar rida ut och busa med Elina och Tjalle.
Dumle har hoppat 90 cm på löshoppning, och 75 cm med ryttare. Han hoppar bana på 40-50 cm höga hinder.


Postat av:
Hej Dumle, hur mår du nu? Trivs du bra i Boden eller saknar du Köping nånting? :)

Svar: Hej. Jodå, jag mår bra, hoppas att du också gör det. Jag trivs faktiskt jättebra här i Boden, med min flickvän Fia, alla mina kompisar, och all snön på vintern.
Däremot så saknar jag en kompis som är lite mer i min storlek, som till exempel Måzart som var min bästis i Köping. Men det finns en liten ponny på Ridklubben som heter Bullen, som jag ska få umgås lite mer med. Kan nog bli roligt. =)
/Dumle

***********************************************************
Tack till alla er som ställde frågor på frågestunden. Har ni fler frågor är ni välkomna att ställa dem, och blir frågorna för många så får vi ta en ny frågestund.



Håller nu på att snickra ihop ett inlägg om hästen som borde vara Dumles bästis, men som tyvärr inte är det, nämligen Gromit. Missa inte det. =)


Kommentarer
Postat av: Linnea

Fin blogg och söt ponny ! ;)



Frågestund på min blogg :) ställ en fråga och få en länkning, kika in vettja ;) kram

2011-08-11 @ 18:18:02
URL: http://linneaphilipson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen