14/12 2011

Usch, idag var det glashalt ute, så Dumle fick ännu en vilodag.
Aktiverade mockningspulkan igen i eftermiddags - Åkte med den nerför slänten när jag skulle till hagen. Alla hästarna glodde på mig, som om jag inte var klok... ;-P
Fia och Dumle stod faktiskt tätt intill varandra när jag kom, men sen ville dom vara med mig... Eller rättare sagt - De var nyfikna på pulkan!
Dumle är ju en nyfiken liten herre, och har alltid varit lite prylgalen. Plockar gärna upp typ koner eller andra saker som ligger på marken, öppnar soptunnor och brevlådor efter vägen, och andra gången vi skulle löshoppa honom gick han in i hinderförrådet på ridklubben. Knas-pownie. <3

Idag nöjde dom sig med att följa efter mig och pulkan - Dumle i täten till en början och Fia en bit efter, men efter en stund blev Fia lite modigare och gick upp jämsides med Dumle. 
Så nu är det väl bara en tidsfråga innan man blir av med pulkan, någon av dem lär garanterat försöka krafsa på den med hoven, och då går den sönder. *måste vara rädd om min pulka*

Dumle och hans Fia. <3

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen