9 December 2011

Nu har vi varit ute och busat, Dumle och jag. Han var pigg idag, lille herrn, ville springa mest hela tiden.
Vi drog en sväng runt lillberget. Det var inte plogat på slingorna, och även om det inte ser ut att vara mkt snö, så har ju Dumle så korta ben, så på vissa ställen gick det nästan ända upp till knäna på honom. Det var vitt och vackert ute, HÄRLIGT!!
Vi skulle ju egentligen bara skritta och trava idag, men när vi svängde ut på raksträckan mot tunneln på hemvägen, och jag ville ha trav, så började han studsa och sa att han ville springa, så då fick han det. Fina lilla snutte-älsklingen.
Satt av och ledde honom när vi bara hade en liten bit kvar till stallet, han verkar uppskatta det. Men då gick vi förbi en skimmel i en hage som höll på och busade för fullt, och då blev Dammie också busig. han studsade rakt upp - och rakt ner i diket. Där stod han och såg förlägen ut, medan jag bara var tvungen att flina lite åt honom, innan jag hjälpte honom upp. Tok-Pownie! <3

Lagom snygg bild, tagen med min otroligt dåliga mobil. mwen visst ser ni Världens Bästa Pownie, och All snön i bilden?? *Älska*

När vi kom hem hade vi lite mys i boxen innan jag var tvungen att åka hem. Han är ju så otroligt pussvänlig, lilla Dumle. Finaste Älsklingen! <3



Synd bara att klant-mattes finger kom ivägen... ;-P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen