Premiär i snön!

Idag har det snöat MASSOR! Första riktiga snön kom typ igår, så det iaf blev ett litet täcke på marken. imorse när jag skulle iväg och snöra ut hästarna vräkte det ner stora vackra flingor. <3
Även hästarna blir glada av snön. Iaf Dumle och Zeph, de var skitjobbiga att få ut i hagen. Lill-hingsten Cappie blev kastrerad igår, så han fick inte komma ut idag, men jag tror att han hade ÄLSKAT snön! <3

Iaf, hade tänkt rida en sväng på Dumle idag, men kändes inte så lockande att rida ut själv, så jag annonserade efter sällskap på Facebook, och Taadaa: Malin Å ville hänga på. Ibland är det tur att man har tillgång till mer än en skrotig pownie. ;-P
Hon fick ta Dumle och jag tog Gromit, eftersom han kan ha sina dagar... Vilket han hade idag. Det hade börjat vräka ner snö igen, så det tog kanske 2 minuter från det att vi red iväg från stallet tills både vi och hästarna var helt vita. Gromit fjantade för skuggor och sånt, av förklarliga skäl då han inte är helt hundra i synen. Dumle gick och pratade och frustade som vanligt, "pigg och springa" brukar det betyda. Iaf så red vi genom skogen i skritt och trav, blev inte jättemkt trav för det snöade så mkt så man it såg nå, och fick passa på att trava i medvind. Ponnierna var pigga men fina, fast de kan ju aldrig låta bli att tävla om vem som ska gå i täten.
På älgtornsvägen tog vi en galopp, i bra tempo eftersom Dumle får leda galopperna. På den vägen finns världens livsfarligaste kurva, skarp som fan och så lutar den! Så vi saktade av till skritt och skrittade genom den. Sen skulle vi ta en galopp till, och då for f*n i Gromit och han rivstartade, kastade sig iväg och stack. Han går på hackamore för att han brukar göra sånt och är lättare att hålla på hacket, men icket sa nicke idag. helt plötsligt fattade han inte vad en förhållning är, och ordet "Ptroo" som annars är heligt för honom hade han ingen aaning om vad det betydde. *morr* Till slut tog jag med båda händerna i en tygel och styrde in honom i en gran. Tvärnit och slut på hans lilla roliga.
På hemvägen travade vi väldigt samlat, förutom slutspurten på rakan där ponnisarna fick länga lite, dvs Gromit sprang ifrån Dumle. - Men kontrollerat den här gången. ;-P

Sen satt jag av och ledde G hem, brukar jag göra eftersom jag blir så stel i knäna och det är skönt att gå sista biten. Dumle var helnöjd och glad och skrittade fint på lång tygel. <3


Dumle och Eurostable Caliboro "Calle" på ridklubben.

Imorron ska som sagt kajza motionera lilla D, så blir väl bus i snön igen antar jag. :-D

//Hedda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen