19/7 - Sen kväll

Puh, är helt slut efter en lång dag.

På morgonen fick ju Dumle vara barn-pownie, och senare på eftermiddagen kom Leona och red honom en sväng.
Det gick superbra, både ryttare och häst skötte sig mycket bra! Dumle jobbade på, gjorde allt som Leona bad honom om, även om det vr jobbigt.
Leona var nog lite rostig eftersom hon inte ridit på några veckor, men hon blev snart varm i kläderna. En gång ryttare, alltid ryttare.

Det blev inte ett så långt ridpass. De fick träna stopp, gå, sväng, igångsättningar till trav och avsaktningar i hagen i ca 30 minuter. Det var nog ganska lagom, för sen var båda både svettiga och lagom trötta.
Skrittade fram och av efter vägen upp mot småstallarna. Eftersom Dumle går så sakta, och jag litar på honom till 110%, så gick jag och Leonas pappa lite före. Sen när vi vände, och passerade Dumle på tillbakavägen, då vände han också. Ganska gulligt, men ingenting som vi kommer att upprepa speciellt ofta, eftersom jag inte vill att han ska "få för sig något", och börja vända när det passar honom. Det räcker med att han testar och inte vill gå ifrån stallet ibland.

Jag lovade er en liten bildbomb tidigare idag, och här kommer den:

Dumle i sommarhagen 2010. Våran andra ponny Gromit syns i bakgrunden.



Dumle och Julia har jobbat lite i ridhuset i början av sommaren -10.


Dumle och Wilma jobbar i hagen i Aug -10


Dumle drar matte Malin i vagn sensommaren -10


Wilma och Dumle hoppar i Feb -11
Första hoppningen med ryttare på ryggen!


Känns som att alla bilder är lite uttjatade, för att jag hr suttit och beundrat dem så mycket... Måste skaffa lite nya...
Imorrn blir det iallafall vilodag för Lill-pownien. Det har han förtjänat! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen