Dumles BÄSTIS!!!

Lovade ju en presentation av Dumles kompisar, men eftersom jag måste få tag i bilder på dem allihop, så tänkte jag att jag tar dem en i sänder.

Tänkte börja med Dammies absoluta bästis... Och där slutade min hjärna fungera. Var tvungen att tänka efter länge för att komma på vem Dumles absoluta BÄSTIS är.
Om JAG fick välja, så skulle ju självklart Gromit vara hans bästis. De ägs av samma familj, står i samma stall osv. Hade varit smidigt, och dessutom var väl tanken med att skaffa Dumle från början att han skulle fungera som sällskap åt Gromit. För er som inte har så bra koll på oss, så kan jag berätta att Gromit är lite "speciell". Han är nämligen synskadad, och därmed lite hamig, osäker och rädd. (Skulle egentligen vilja skriva som jag tycker, att han är efterbliven, men då blir väl Malin fly förbannad på mig... ;-P skämt åsido, Gromit är en mycket fin och trevlig ponny, men vi kommer inte överens.)
Tyvärr är det så att Gromit inte riktigt tycker om Dumle. I början var han lite rädd och misstänksam, om det var färgen eller vad vet jag inte. Han kanske inte riktigt såg vad det var förnågot? Nuförtiden kan dom ju gå ihop och "umgås", men det händer att Gromit försöker spöa Dammie om de får vara ihop för mycket och för länge.
Visst kan dom gå ihop ibland, men att säga att dom är bästisar är en ren överdrift.

Nej, Jag skulle vilja gå tillbaka i tiden, och titta på Dumles umgänge innan han kom hit upp. Då bodde han som sagt i Köping, på Måsta Ponnyridskola. Där hade han en riktig kompis, nästan i sin egen storlek. Måzart heter han, och är liksom Dumle 4 år gammal. Han är en Welsh-ponny av cobtyp, uppfödd av Malin själv, U: Ezperanza och E:Talyllyn Abel RWC 7.
Under Dumles tid på Måsta bodde han och Måzart i samma box, åt samma mat, gick i samma hage... Ja, dom var helt enkelt RIKTIGA BÄSTISAR!
Jag har bara för några veckor sedan varit ner och träffat/ridit på Måzart, och jag förstår att han och Dumle tyckte om varandra. Måzart är så oerhört snäll och trevlig liten kille, som bara vill väl.

Det skulle vara oerhört roligt att få möjligheten att låta dem träffas igen i framtiden. Och se hur dom beter sig mot varandra, och om de känner igen varandra etc.
Här är iallafall en bild på Måzart, Dumles Bästis!


Har lånat bilden av Malin, hoppas att jag fick det. Finaste Måzze-Påzze...♥♥♥♥♥


Kommentarer
Postat av: Filippa

sv; Tack så mycket :D

2011-07-22 @ 20:29:35
URL: http://hoppar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen