10/11 2011

Dålig uppdatering igen, jag vet. Beror på att Dumle har vilat i 2 dagar, och igår tänkte jag skriva men var så slut när jag kom hem så jag orkade inte. Ni får det inlägget idag istället.

Hedda longerade honom igår. Det var en pigg och busig Dammie som sprang runt och jobbade på som bara den. Han gör framsteg på alla fronter hela tiden! Börjar förstå vad man vill, blir starkare och piggare och mer arbetsvillig. Duktiga Dammie. <3

Efter arbetspasset så hade vi lite frisering. Tvättade upp svansen + klippte topparna på den och klippte till stubben där grimman ska ligga. Det är ganska mysko att se att han som i övrigt ser ut som en förvuxen shettis har så otroligt lite man, pannlugg och svans. Ser lite knäppt ut, och inte så lätt att göra så mycket med den heller. Vill inte göra den för kort, för den är så tunn så då står den upp, men vill inte heller att den ska vara så lång, ser så ovårdat ut och är i vägen.
Någon som har tips på söta ponny-frillor?? Inga pott-frisyrer, och helst inte stubb heller... ;-P

Tvättade även benen ganska grundligt på honom igår. Eftersom det är ganska lerigt i hagarna och alla 4 benen är vita finns ju alltid risken för mugg om han råkar trampa sig eller om Fia är dum.
Jag tyckte han såg ut att vara lite tjock i benen, men det visade sig att man blev lurad av pälsen - Benen ser jättetjocka ut när man bara tittar, men känner man efter så märker man att det är päls. Knasigt!!

Två bilder på Dammie från pysslet igår. Det är Heddas rumpa som syns bakom honom:

Återigen mobil-bilder, därav den dåliga kvalitén.
Idag vilar Dumle igen, och i helgen ska Rebecca rida ut på honom. Kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen