21/11 2011

Sådärja, nu har jag varit och "lekt färdigt" med Dammie.
For ut en sväng barbacka, jättemysigt!! Tog Dumlerundan, den var i princip helt orörd, och det vita gjorde att skogen tedde sig lite ljusare.
Dammie var jättepigg och glad idag, ganska "på" och ville nog egentligen göra mer än skritta. Bus-killen. <3

När vi kom tillbaka tänkte jag "longerings-leka" och trickträna lite. Så jag bytte till grimma och drog ut honom på volten. Där blev han ganska mammig och ville inte gärna gå så länge jag stod stilla.
Tränade "stå stilla" (Kan jag välle.), "Kom hit" (Hej matte, får jag vara med dig?), "Backa" (Vill inte!!) "Lyfta hovarna" (Kan lyfta alla 4 jättebra, men det blir tråkigt om man gör det för mycket...) samt gå undan för tryck (Fatta int från början, men sen gick det bra!).
Första och sista gången som jag belönar Dumle med godis. han blev störig, okoncentrerad och odräglig, trots att han inte fick hela tiden utan bara några gånger. Så en klapp och beröm får duga i fortsättningen!!

Sedan borstade och myste vi en ganska lång stund. Dumle hade buslöss, mest bakom öronen och runt svansen, och när man väl började kli så blev han jättekelen och jag blev världens bästis. Gull-gubben!

Fotade honom lite, och min mobilkamera är ju inte så bra, som jg brukar säga, men mn ser iallafall att det är snö:


Han kollar på Cappie som leker med vattenhinken i hagen...

Kolla matte, en lampa!!!!


Sista bilden är tagen efter myset efter arbetet. han är typ hopplös att fota i boxen, för så fort man plockar fram en kamera eller mobilen så ska han ut och se vad man håller på med. Prylgalna pownie!! <3


Kommentarer
Postat av: Tua

sv: jo det är rätt bra :) haft en bra dag idag?

2011-11-21 @ 21:51:06
URL: http://tuaeleonora.blogg.se/
Postat av: Emmy :)

Hejj! Tack så jätte mycket! Det värmer verkligen när vi hör sånt här! :)

Kram

2011-11-21 @ 22:13:37
URL: http://teamje.blogg.se/
Postat av: Tua

sv: Mysigt :) Jag har varit i skolan, fikat och sedan hopptränat på kvällen. :)

Vad gör du nu då?

2011-11-21 @ 22:54:13
URL: http://tuaeleonora.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sv - okej ! ;*

2011-11-22 @ 09:00:08
URL: http://hillaryochfleur.blogg.se/
Postat av: as

2011-11-22 @ 09:17:46
Postat av: Anonym

sv; Tack så mycket, gud vilken söt häst!:D Du har oxo fin blogg!!



Kommentaren över råkade jag skicka och så råkade jag nuda några knappar, så du inte tror att ddet var något taskigt!!

2011-11-22 @ 09:19:51
Postat av: Amelia

Sv. Tack,detsamma^^ Dumle var också jättesöt ;)

2011-11-22 @ 10:11:26
URL: http://varmbloden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen