Bus-Måndag...

Ja, idag har jag och Dumle busat halva dagen. Åkte till honom kring två, tog god tid på mig med mockningen både ute och inne. Dumle tyckte som vanligt att det var roligt när jag kom och gjorde dom sällskap i hagen. Däremot blir han det lite jobbigt ibland, för han försöker ofta välta skottkärran eller sno grepen om man ställer ifrån sig den. Bus-ponnyn. <3

Sen tog jag in honom, borstade och myste extra länge idag. Han har en lerfläck på näsan som jag försökte få bort, och med lite vatten och en svamp gick det till sist. Men det var inte roligt... ;-P

Eftersom han jobbade ganska hårt idag skulle vi ta ett lätt pass idag. Blev en barbackatur upp till ridklubben. Han var ganska på, hoppade till och med iväg för en långtradare som körde förbi och pyste. Det brukar han inte bry sig om annars.
När vi kom upp till ridklubben fick han stå i gäststallet ett tag, medan jag gick och hjälpte till på läxläsningen. Efteråt skulle vi äta våfflor. Dumle fick en våffla av Anna, men han spottade ut den och tyckte den var äcklig. Otacksamma ponny. ;-P

Sen red vi hem igen. Första biten var han på tårna, jag kom knappt upp, för han vägrade stå stilla. Men efter en stund så gick det.
Träffade på Pea och Olle, som blev tokrädda och kastade sig iväg när dom fick syn på den lilla fläckiga ponnyn. Han fattade ingenting, glodde bara på dem och rörde inte en fena. Duktig Dammie, han är så himla cool ibland. <3

När vi kom hem höll Fia på och jobbade på longerplan. Vi tittade lite på det innan vi gick in och åt mat. Det var mycket godare än våfflor!
Myste lite till, Fia kom och joinade. Hon fånade sig lite, gjorde ett utfall mot honom när han gick för långt ut ur boxen. Men hon tycker om honom innerst inne, det vet vi. =)
Sen hjälpte han Siv att mocka, fick slicka ur bottenskrapet ur Fias hink, och jag putsade tränset.

En lagom mysig måndagkväll, med andra ord. <3


Favorit i repris: Dumles och Fias boxdörrar. Gissa vilken som är Dammies?? ;-P

Funderar på vad vi ska hitta på förnåt kul imorrn. Eventuellt kanske han ska få gå som tät-häst på en uteritt. Den som lever får se. =)


Kommentarer
Postat av: Tove - Ponnyryttaren ♥

Haha, klockren bild alltså :D

2011-10-24 @ 21:47:59
URL: http://mysweetdarling.blogg.se/
Postat av: Christel

Sv: Haha jusste, tänkte inte så långt ;) hehe

2011-10-25 @ 07:26:07
URL: http://ponnylycka.blogg.se/
Postat av: elin

sv: tack såmycket:)



allt bra med dig ?

2011-10-25 @ 23:11:43
URL: http://hestoponny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen