Dagens Dumle...

Det är tur att jag känner min pownie så bra, och vet vad han går för...
För om idag hade vaerit första gången som jag hade med honom att göra, så skulle jag nog ångr mitt hästköp gaaanska mycket.
Dumle har nämligen varit sur och grinig, både hotat och faktiskt BITIT sin matte idag. i Benet, när jag stod och borstade honom, så fick jag ett tjuvnyp.
Varför??

Svaret heter: Pälsfällning!!
Jag misstänker att det kliar något ohyggligt på lilleman, nu när den gamla pälsen släpper och den nya, vackra sommarpälsen börjat titta fram. En naturlig förklaring till Dumles betéende, helt klart, och även om det kanske inte är så kul att bli biten av sin ponny, så känner jag ändå med honom. han gjorde det inte för att vara dum, utan för att det var obehagligt, och han måste ju få reagera, right??

Vi tog en liten ridtur idag. Möbelindsrakan fram och tillbaka. Från början var han lite småseg och ovillig (Skyller det också på pälsfällningen...), men när vi väl tagit oss en bit så piggnade han till och blev lite gladare!
Jag hade som vanligt för mycket kläder på mig, så jag höll på att svettas ihjäl, då vi galopperade i princip hela möbelindsrakan bort och tillbaka. men vilken kondis han har, min pownie, han var inte ett dugg svettig, knappt ens flåsig fast han hade hetsat en del på tillbakavägen. Fina, fina Dumle. <3

När vi kom hem till stallet igen så fick han ett litet bad, samt lite extra b-vitamin i betforn. Hoppas pälsfällningen ger sig snart, för jag vill ju ha en snäll och glad pownie, ALLTID!! <3
Om man tittar i ansiktet ser man att han har fällt massa päls kring ögonen... Så nu har han en "pälsbläs". ;-P




Kommentarer
Postat av: Elin

snygg blogg :D

2012-04-20 @ 21:02:46
URL: http://elinryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen