Dagens Ridpass!

Det blev ett lite hårdare pass. travade bort till möbelindsrakan, och galopperade hela vägen bort och hela vägen tillbaka.
Försökte hitta ett bra tempo för honom att jobba i, och gjorde dessutom många avbrott och många fattningar, för att han skulle få jobba ordentligt.
Höll på att stå på näsan i andra fattningen, då Dumle-gubben gjorde ett luftsprång med tillhörande bakutspark. Pigg var han, och ville springa!!
När vi galopperat hela vägen bort och skulle vända, så blev han jätteivrig och började hoppa på stället. Då valde jag att inte hålla in honom, utan lät honom gå, och försökte korrigera tempot med sitsen. "Red lätt" i galoppen en bit, tills han lugnat ner sig, och det funkade så mycket bättre än att börja dra i tygeln och bråka. Duktiga Dumle. <3
.
Det var lite blött och lerigt på vissa ställen, så när vi kom hem såg pownien ut såhär:
.
Eftersom han både var skitig och svettig, fick han ett välbehövligt bad, med lite såpa och så. När han var blöt passade jag på att massera rygg och bakdel, det gillar han ju. Älsklingen. <3
.
Det var riktigt varmt och soligt ute! Jag hade bara min stickade tröja på mig, ingen jacka, och ändå höll jag på att svettas ihjäl efter halva ridpasset. Vår. <3
.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Sv: Nu följer jag dig!

2012-04-08 @ 18:59:03
URL: http://jojjohannaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen