Dagens Ridpass!

Idag har jag minsann varit ute i skogen med lilla Dumle-hjärtat!
Pigg pownie, och lera överallt, så ridpasset bestod mest av skritt och lite trav, plus några steg i snabb galopp mot slutet (Dumle tog egna initiativ...)

Ledde honom bort till vändplatsen, där jag satt upp och red "lillslingan" mellan småstallarna, fortsatte ner under tunneln, runt lilleberget och samma väg hem igen.
Som sagt så var det lerigt och äckligt, men några travsteg här och där fick vi in.
När vi nästan hade kommit runt lillberget var vi tvugna att stanna och bli lite osams, för där rann det vatten över ridvägen, som Dumle absolut inte kunde tänka sig att gå över. Men han fick titta, backa, gå fram och titta igen - Några gånger, och sen tog han ett litet skutt över. Fåniga lilla Pownie! <3

Då vi ridit runt lill-berget styrde vi mot raksträckan igen, för att gå hem. Där brukar Dumle alltid få galoppera, men tyvärr så kunde vi inte göra det idag, pga att det var alldeles för lerigt och halt. Tyvärr så förståd inte Dumle det, han tyckte att jag var jättedum som höll in när han ville springa. Så han kastade sig iväg i snabb galopp i ett okoncentrerat ögonblick, och blev om möjligt ännu surare när jag vänligt men bestämt tog ner honom till skritt igen. Så han taktade, småbockade och sparkade bakut ända tills raksträckan var slut och vi kom in under tunnel!

Busponny. Tur att det var jag som satt på, för nåde honom om han gör så med något litet barn på ryggen... Fast det tror jag inte att han gör, han brukar vara duktig på att känna av vad han bär på! <3

När vi kom hem var Dumle nöjd och glad med dagens ridtur (hoppas jag), smaskade högljutt i sig sin betfor, fick en liten dusch eftersom han var ganska lerig, innan jag avslutade vår dag tillsammans med att ta bort lite päls.
Snart är alltihop borta, och sommar-Dumle is back!! <3

Inte lätt att fota pownie som inte vill stå stilla, men här är iallafall en bild från idag. söt-pownien min. <3


Kommentarer
Postat av: Ninni Palm

Sv: Han var så söt! :) Tack!

2012-04-25 @ 20:27:16
URL: http://dellyn.blogg.se/
Postat av: Patricia♡

Jättesöt verkligen:)

2012-04-25 @ 20:35:40
URL: http://patriciac.blogg.se/
Postat av: Maria

Åhh, ser ju att sommar-Dumle är på G. <3

2012-04-25 @ 21:11:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen