Ouppfostrade ponnyskrälle...

...Skulle jag vilja kalla honom, men då faller jag juh på eget grepp eftersom jag juh uppfostrat honom själv. Så jag kallar honom istället överpigg och glad idag! :-P
Jag har idag debutridit Dumle utan sadel. Kan hända det dröjer ett bra tag innan jag gör det igen...
Vi tog oss alltså en barbackatur runt kvarteret, och han har skyggat för saker, försökt vända om samt bockat! Big NONO!
.
Jag tror att det är så att han kanske är lite kittlig nu under pälsfällningen, för enligt Kajza är det inte ett beteende han brukar uppvisa vid barbackaridning.
Vi skrittade, travade, provade en galopp, men det funkade inte riktigt för matte, och så taktade vi hela vägen hem sen.
.
Passade på att dra av han lite päls, fällningen är värst bakom öronen. Han tyckte det var så skönt när jag tog med ryktstenen bakom öronen på honom, så jag tröck ordentligt, och han hjälpte till från sitt håll och gnuggade... Vilket resulterade i at han fick 2 små sår bakom höger öra. :-( Egentligen bara skavd hud, men tror att det kan svida nån dag...
.
Ännu en arkivbild, hade jag fotat med min telefon så hade man inte ens sett att motivet var en Dumle...;-P
Kajza och Dumle parkerade i en snöhög!
//Hedda

Kommentarer
Postat av: Rebecka hansson

sv; tack , du har också en fin blogg. vad heter din ponny? :)

2012-04-02 @ 21:40:06
URL: http://rebeckahanssonn.blogg.se/
Postat av: Rebecka hansson

av: okej, va söt den var :)

2012-04-02 @ 22:10:40
URL: http://rebeckahanssonn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen