Sådärja...

Då var helgen och dess dåliga uppdatering till ända...
Känns som om jag inte har sovit på flera år, men idag har jag ju fått sova ut. Skööönt!!

Dumle var på ridlekis igår, tillsammans med Maria och Lill-Rebecca. Har inte fått någon rapport ännu, men jag antar att det har gått bra, precis som det brukar. 
Däremot hörde jag ett rykte som sa att Dumle-Gubben inte riktigt ville komma in fårn hagen.
Sånt gillar vi inte!! ;-/

Idag blir det nog vila för Dumle iallafall. Tänkte mest pyssla och göra honom fin. Han fyller ju år imorgon, som ni vet. =)

Dumle och Lill-Rebecca vid ett tidigare tillfälle. <3


Kommentarer
Postat av: Maria

Ja, Dumle talade snabbt om att han inte tänkt sig gå in från hagen, utan vände rumpan till, hela tiden. Men när Josefin kom med lite havre så lät han iaf sig mutas och sen var han precis som vanligt.

På ridlekis tränade de ridvägar, halter och igångsättningar till skritt och trav. Dumle dressyrponnyn ville minsann stajla lite och försökte få träna sidvärtsrörelser in från fyrkantspåret, han var hur söt som helst! Och när vi vände rätt upp så försökte han få stanna och hälsa på domaren. :) Men lill-Rebecca styrde och ställde jättebra så han förstod snart att det inte riktigt var så det var tänkt. De jobbade finfint ihop, jag som ledde hade bara att traska med. Dumle verkade nöjd när vi skrittade tillbaka till stallet och frustade massor.

Om det går för sig kommer vi nog förbi imorgon och gratulerar födelsedagsbarnet en snabbis?

Rapporterar mamma Maria

2012-04-30 @ 21:14:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen