Dagens Ridpass!

Puh, har precis kommit hem från stallet. Rebecca och Dumle har varit och tränat i ridhuset.
Dammie var en trött liten kille idag, och det förstår jag. Han har gått hårt flera dagar i rad nu, många andra hästar i ridhuset, mycket att koncentrera sig på = Inte lätt när man bara är 5 år!!

Dock måste jag säga tt jag är otroligt förvånad över hur fin han blivit i galoppen!! han har blivit starkare. han tar oftast rätt galopp nu för tiden, och han kan galoppera på volt utan större svårigheter - Vem hade kunnat tro att det skulle gå så snabbt??

Tränade iallafall program idag. De fick rida igenom det två gånger, därefter tränade vi mest delar av det. Mycket fokus låg på galopp-delen, och det gick bra, trots att han var trött så gjorde han sitt bästa.

Och detta var alltså sista träningen innan programridningen på Lördag! Det kommer att gå jättebra, och viktigast av allt - Det är också bara träning!! (Fast man vill ju ändå att det ska gå bra...)
Ingen film idag! Var för upptagen med att "coacha" de två finingarna, så jag tänkte inte på det... Men på Lördag lovar jag att filma hela ritten, så då ska ni få se!!

Ni som bor i närheten får hemskt gärna komma och kika på Dumles och Rebeccas fina uppvisning. Det är fasta starttider, så fort jag vet vilken tid Dumle och Rebecca ska rida lägger jag ut det här i bloggen.
(Autografer får vänta tills de har ridit klart! XD)

Här kommer en bild på Dumle, som jag tog innan ridpasset idag. Världens vackraste Pownie! <3



Imorgon ska Dumle få vila, bara gå i hage och ha det mysigt. På torsdag blir det en lagom hård uteritt, och på fredag skritt-promenad + stallpyssel och fix inför Lördagen med stort L!!!


Kommentarer
Postat av: fanny

SV: jaha! söt ponny på bilden.

vad skönt att höra att man inte är ensam, ja jag kämpar på! tack

2012-02-07 @ 22:35:57
URL: http://ourweekday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen