Dagens Ridpass!

Kom hem från stallet för typ en timma sen. Det blev en uteritt med Dumle idag. Tänkte egentligen bara ta en lagom lång sväng, men eftersom han för dagen var extremt pigg, så blev det en lite längre ridtur.
Började med tt rida runt lill-berget, och där stack han nästan för mig när jag fattade galopp. Lät honom galoppera raksträckan, travade ett varv på "åttan", och sen gick vi faktiskt till skjutbanebacken. (Brukar inte rida där, eftersom jag tycker den är för lång och jobbig för min lilla prins). Lät honom trava upp, och slå galopp när han kände att han behövde. Det gick faktiskt riktigt bra, han orkade nästan 2/3, och sen fick han rejsa resten av biten. KUL!!
Så kom ridturens stora händelse... När vi hade kommit uppför skjutbanebacken så går ju elljusspåret precis bredvid. Och just när jag hade vänt ponnyn och skulle rida ner, så kom det en skidåkare susande förbi.
Vad gör ponnyn?? Jo, han liksom kastar sig efter denna skidåkare, Ut i djupsnön, och försöker springa ikapp honom. Visade sig vara ett ganska döfött företag, om man är en liten pownie och snön är alldeles för djup...
Jag satt på lång tygel och var inte alls beredd, så jag höll faktiskt på att bli kvar på ridvägen. Som tur var så lyckades jag hejda Dumle-gubben innan han hunnit alltför långt på elljusspåret, och efter lite lirkande lyckades jag få upp honom ur snön och tillbaka på ridstigen.
Avslutade med att trava hela vägen hem. Dumle tuffade på som ett litet tåg, frustade och var nog ganska nöjd med dagens ridtur.
Underlaget på slingorna var jättebra - Typ 1dm snö, så Dumle fick lyfta på fötterna lite. Det kändes främst i galoppen, där han fick ta i ordentligt. Duktiga pownie!
Blir en arkivbild idag.
Älskade lilla Snö-Pownien!! <3
Imorgon ska Elin och Matilda ta hand om Dumle.

Kommentarer
Postat av: Maria

Lät verkligen som att ni hade en härlig tur. Och sötaste ponnyn som ville hänga med skidåkaren, han är ju för söt. <3

2012-02-15 @ 06:07:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen