Dagens...

Jag åkte till stallet kring 4-tiden idag, och eftersom det fortfarande var ljust, så skyndade jag mig ner till hagarna. Min förhoppning var att få lite fina bilder på ÄlsklingsDammie.
Men tji fick jag. Han var bara intresserad av att äta, sket totalt i mig och tyckte väl mest att jag var jobbig...
.
Fick ge upp mitt fotande ganska snart... Tänkte ta en bild på Fia också, men hon var alldeles för närgången, så det gick inte det heller...
Fixade mockningen, och tog sen in lill-pownien.
Uteritt på schemat idag, och uteritt blev det. Och eftersom han var pigg, och har fått en ful ovana att höja huvudet och dra ibland när man är ute, så tog jag faktiskt på honom en martingal idag.
Jag var liiiite lat faktiskt, för jag orkade inte rida så långt... Körde lite backträning i svackan nedanför ridklubben. Fungerade väldigt bra!
.
Galopp uppför lilla backen, skritt ner och sen galopp uppför backen "mitt emot". 6 rundor körde vi, de första två var han pigg och lite smått stark, men sen var han riktigt kanonfin!! Tog galopp för skänkeln, kastade sig inte iväg, utan lugnt och sansat. Duktig kille!!
.
Han var riktigt trött på hemvägen, så då satt jag av och ledde honom. Kan vara skönt att slippa bära på nån jämt.
Imorrn tänkte jag försöka longera, beroende på hur mycket snö det är på volten. Annars blir det antingen promenad eller skritt+trav-tur, men helst en ryttarlös aktivitet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen