Fredag kväll!

Har alldeles nyss kommit hem från stallet efter en helkväll.
Pysslat och fixat med Dumle, så att han kommer att glänsa imorgon!
Började med att bada honom. Använde mig av världens bästa fläckborttagningsmedel för små grisiga ponnysar - Äppelcidervinäger!!!
Funkar kalasbra. Spraya eller dutta på fläcken på torr häst, vänta några minuter, blöt en svamp och torka bort. Fläcken borta - Ponnyn ren!
Dock luktar det en hel del, så efter fläckborttagningen så badade vi i milt hundschampoo, för att han ska dofta lite godare...
Därefter övergick vi till att fixa manen. Han är ju rolig ibland - Vissa dagar får man knappt peta i manen, men idag, när jag både ryckte lite och flätade ganska hårt, stod han och nästan sov. Knaspownie! <3
Det blev 11 flätor, allt som allt. Luggen får han ha utsläppt.
Någon gång, någonstans, har jag fått för mig att det ska vara ojämnt antal knoppar, men det får absolut inte vara 13. Jag själv har alltid hållit mig till det, och det har ju funkat bra, så jag fortsätter vara vidskeplig... =)
Slutligen fick också svansen bli en fläta, så den blir härligt lockig och änglalik - Min pownie kommer att vara världens Snyggaste imorrn! <3
Såhär såg manen ut när alla flätor var på plats:
Pratade även en stund med Rebecca i telefonen, vi gick igenom programmet, som hon kan som ett rinnande vatten vid det här laget. Hon är jättetaggad, och tycker det ska bli jättekul. Dock tror jag inte att hon är lika nervös som jag...
Så klockan 9 imorgon bitti är det dags. Om ni har tid och möjlighet - Kom gärna och kika.
Annars kommer jag att filma de fina, så film kommer under eftermiddagen.
Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen