Hoppningen!

Idag har Dumle och Rebecca hoppt på lektion! Det gick jättebra, men Dumle blev ganska trött mot slutet, både fysiskt och mentalt! Att springa runt i ett ridhus med 6 andra ponnyer och samtidigt försöka koncentrera sig på sin lilla ryttarinna kan inte vara det allra lättaste. Fina lilla pojken.

Hoppade en övning som jag kallar för "åttan", två hinder mitt i ridhuset, på diagonalerna, och sen rider man på en "åtta", tränar bland annat anridning och att försöka få hästen att byta galopp över hindret.
Någonting helt nytt för Dumle, som hittills bara har hoppat hinder efter långsidan. Men han förstod snabbt, och gjorde det bra. Fick några konstiga språng, men han är ju en ung och orutinerad ponny, så allt ska inte vara perfekt!

Lånade ut min mobil till Rebeccas mamma, men det slutade med att Hedda fick vara "kameraman" idag. Här kommer två små klipp på de duktiga två:






Med tanke på att det bara är tredje gången som Rebecca hoppar med honom, tycker jag absolut att det är en Väl Godkänd prestation. Eller hur??

Imorgon ska Rebecca träna program, igen. och det blir sista gången inför Lördagens Programridning!!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Den uppfödningen känner jag då till <3

2012-02-07 @ 07:43:52
URL: http://typkaniner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen