16/1 2012 - Ridpass och Pulk-premiär!!

Idag har Felicia ridit Dumle ett pass i ridhuset. Träffade dem som hastigast, och Dumle såg otroligt trevlig ut (som vanligt), stadig och fin... Fick se en vänstergalopp också, rätt på första försöket, med lite vägledning! Det gillar vi! <3

Dumle är verkligen den där lilla, kloka pownien som kan ALLT!!! Ikväll så skulle Hedda och Malin "busa till det lite", dom drog fram pulkan och tyckte "-Nu ska vi tolka!!!"

Jag var inte lika förtjust i idéen, jag är lite för rädd om min älsklings-kompis. Rädd att han ska bli skrämd, skda sig eller vad som helst.
När jag blir sådär hispig får jag gå därifrån, för jag sänder ut negativa energier. Bra bra, jag håller mig gärna en bit bort, och bara beundrar hur min pownie går från klarhet till klarhet.
Vad vi än har provat med lilla Dumle, så har han först ifrågasatt, och sen accepterat. Klok, snäll och otroligt lättlärd!
Så var det även med tolkningen.

Såhär såg det ut innan i stallet:

Dumle ska ut och Tolka! <3

Såhär såg det ut när vi väl kommit ut:

 

Och här får ni ett smakprov på vad våran älskade kille faktiskt har gjort ikväll. Försökskaninen som sitter i pulkan heter Evelina, och hon tycker också att sånt här är underhållande. =)



Just nu är jag otroligt stolt över min pownie, som tar allt med en nypa salt och finner sig i ALLT som är nytt och "konstigt", bara för att "mamma har sagt det", typ.
Finns fler filmklipp, från början till slut, även en liten "fail", men någonting måste vi ju spara till sen??
Imorrn bjuder jag på ett rent "tolknings-inlägg", där ni får veta allt om hur Dumles tolkningspremiär gick!
Välkomna åter! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen