17 januari

Hej hopp.
Idag har jag och Dumle varit ute i skogen och busat lite. han var inte nämnvärt pigg, och faktiskt lite tjafsig idag. Stannade och skulle vända efter hästar vi mötte, skulle spinga ikapp dem som vi träffade etc. men trots det hade vi en mysig tur i alla gångarterna, och faktiskt både höger och vänster galopp. En lagom tur var det, han blev inte svettig men det blev matte däremot. ;-P

När man är ute i skogen en tisdag kväll träffar man alla möjliga roliga saker.
Vi träffade först 3 stora hästar som han gärna ville både kika och hälsa på, sen träffade vi en travhäst med vagn och allt, som höll på att skita på sig när vi dök upp från en sidoväg. Dumle hoppade och studsade på stället då och ville fööööölja den hästeeeen!!!
Sen träffade vi en häst med ryttare som sällskapade med en häst med vagn. Även de tittade på Dumle som om han vore en utomjording... Så kom det 2 hästar med ryttare som knappt ens vred på öronen åt lillen. ;-P På vägen hem träffade vi också en ponny, som inte rktigt visste vart den skulle ta vägen såg det ut... Den stannade och tittade, och tittade, och tittade...
Sen var det Dumles tur att nästan krypa ur skinnet när de 3 hästarna vi mötte först kom travande bakifrån. Om ahn blev rädd eller ville springa vet jag inte, men vi var nästan hemma vid stallet då, och jag hade suttit av och gick, så blev ingen springtur alls...

Annars har jag idag rensat lite bland Dumles träns, han har nu 2 stycken som hänger på kroken som är nysmorda och fina. Resten ligger i skåpet och är isärtagna, måste skaffa en låda eller nåt att ha dem i så inget kommer bort. kan juh vara bra att ha i framtiden. ;-P Även sadeln fick sig en rengöring, och den är jäkligt sliten och behöver tas om hand bättre... tror egentligen att hela jag behöver en skärpning... och fler med mig. ;-P



Jag och min fina pownie i sommarhagen. <3

Imorron ska han jobba igen, men vad som står på schemat imorron vet jag inte. men nu är det dags att jobba bort hömagen, och förbereda för Beach 2012! :-D

//Hedda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen