Dagen arbete!!

Nyss kommit hem efter en sväng till stallet och Världens Finaste Pownie!
Longering stod på schemat idag, på Världens Bästa Longerings-volt, som blev färdig i somras.
Det var inte så mycket snö där idag, så när han hade gått några varv så blev det ett jättefint spår att jobba i. Perfekt!

Lät honom trava fram ett ganska bra tag. Han var pigg, tyckte det var kul!!
Spände sedan in honom, och jobbade först lite övergångar mellan skritt och trav. Han är ju otroligt lydig, min lilla kille, och vet exakt vad alla kommandon betyder.
Efterhand så la jag in lite galoppjobb. Ville fokusera på fattningarna just idag, så han fick fatta galopp, galoppera ca halva volten, bryta av och hitta ett bra tempo i traven innan nästa fattning kom. Han var jätteduktig, och måste ha tyckt att det var jättekul, för trots att svetten bröt ut och han blev rejält flåsig, var han rejält taggad hela tiden. Din pownie! <3

Tränade även lite halt från trav, samt igångsättningar till trav från halt. Det tyckte han också var roligt, men sen var det skönt när matte släppte på inspänningen och lät honom trava lite friare. Då åkte näsan nästan ner i snön, han blev lång och låg, men jobbade ändå på framåt!

Mycket duktig ponny jag hade idag, med andra ord. han är så rolig att jobba med när han är så ambitiös och verkligen tar tag i uppgifterna man ger honom. Finaste Dumle! <3

Avslutade med att byta ut longerlinan mot ett grimskaft, lägga på ett mysigt fleece-täcke och gå en liten sväng efter vägen tills flåset var återställt.
Hittade min stallkompis Josefine, som fick ta en bild på mig och Dammie-Dam-Dam:


Han har sadeln under täcket, därför ser det lite knasigt ut. Han är alltså ingen kamel. <3


Kommentarer
Postat av: Elvira

Han är så grymt söt <3

2012-01-25 @ 23:12:27
URL: http://Toppryttare.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen