Dagens Promenad.

Blev en stallkväll ikväll - Fixa pownisarna, ta in hästar och pussa dem god natt.

Dumle var en liten odåga idag!! Skulle ta honom på en liten promend så han fick sträcka på benen utan ryttare på ryggen. Första delen v promenaden var inte rolig! Han var pigg och trippig, låg på och skulle gå om och trängdes. När jag sa ifrån åt honom, blev han lite småsur, och övergick till att försöka tugga på grimskftet istället. Slutade med att jag fick bli jättearg på honom, då han nästan fick tag i min hand istället.

Så då blev det ponny-uppfostrings-dags! Skritt, halt, backa - på mattes kommando. Först satte han sig på tvären och skulle inte stanna och inte backa, men efter en stund gick det bättre, när han insåg att dt faktiskt var jag som bestämde. Sista biten tillbaka till stallet uppförde han sig som ett tänt litet ljus - Älsklingspownien.

Han har ju sina dagr iblnd, när han inte riktigt är så snäll och beskedlig som han är annars. Insåg idag att vi måste bli bättre på att faktiskt hantera honom mer och oftare på marken, då blir det nog bättre. Så i grund och botten är det vårt eget fel att han blir är en odåga.


Men han är iallafall Världens Sötaste lilla Odåga. <3

Imorgon ska han vila, bara gå i hage med sin Fia och ha det mysigt. Jag har förberett ett litet inlägg inför imorgon, men det får ni se då. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen