Gästinlägg!!!

Dumle Presenterar: Rebecca!!

Hej!

Jag som rider och tränar Dumle heter Rebecca Semple och är 12 år. Jag började rida år 2009, jag var inte helt nybörjare när jag började, jag red när jag gick på dagis men jag slutade för jag fick tydligen ont i magen när jag travade. Jag har även gått i konståkning i 3 år, jag tränade för ryssar och tillslut var blev det för hård press och inte kul som det ska vara. Jag tror att jag har fått en väldigt bra balans från konståkningen som jag har mycket nytta av i ridningen. Jag har haft många egna hästar, vi har skickat hem en galen som heter Marisa för hon stegrade bara så jag ramlade av, efter händelserna med Marisa var Dumle den enda hästen jag kände mig trygg på!

 Nu har jag en häst som heter Bella hon är en d-ponny… Till våren ska jag tävla Dumle i dressyr så nu tränar vi för fullt! Det går riktigt bra! Det finns många fördelar med att träna Dumle, en av dom roligaste är att jag kan utvecklas tillsammans med han, jag har alltid tyckt att höga hinder är obehagligt efter första gången jag hoppade och hästen stack efter hindret. Men det känns som att jag är trygg på Dumle.

Jag har aldrig tävlat förut så det ska bli riktigt kul! Men det är på tiden nu och Dumle är bra att börja med. Jag brukar ta med mig Dumle till mina ridlektioner, jag tränar Dumle för Hedda och Kajza, jag ska även boka ridlektioner för Kicki Jonsson! Dumle och jag kommer att få fullt upp! I februari ska vi vara med på en Programridning det blir våran första "tävlings" erfarenhet tillsammans. :D

Rebecca bloggar tillsammans med 2 andra tjejjer på Ponnyklubben.
Rebeccas ponny Bella har en egen blogg. Besök den här: En Ponnys Dagbok

Bjuder på en BildbombVärldens Finaste Ekipage!!





De två sista bilderna har Emilia fotat.

Imorgon kommer Rebecca, så ska vi gå ner till ridhuset och träna lite dressyrprogram!


Kommentarer
Postat av: Malin :D

jättesöt liten häst! :d

2012-01-28 @ 01:38:49
URL: http://lillamalin.blogg.se/
Postat av: Ellen

Hej! Fin tjej och fin blogg :)
Skulle vara jättekul om du ville kommentera/följa
min blogg oxå: elllenz.blogg.se

Ha en bra dag, kram!
P.S Skitsöt liten häst dedär! ;)

2012-09-18 @ 20:41:54
URL: http://elllenz.blogg.se
Postat av: Felicia

fin blogg! Kul att läsa :) kram

2012-11-08 @ 15:00:38
URL: http://www.feliciaaveklew.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen