Fredag!

Idag har Elin och Matilda varit med Dumle igen. Egentligen var jag ledig, men har varit och gjort en insats på ridklubben som tog ungefär... hela dagen och lite till! Så tjejjerna ställde än en gång upp och hjälpte mig, Tusen Tusen TACK!

Även idag var det deras lillasyster Hanna som red. Hanan har tidigare ridit på ridskola, men blivit lite skrämd. Roligt dock att höra att hon inte är rädd för Dumle, det är precis sånan saker som är hans uppgift. Att ta hand om sina ryttare och visa att hästar inte ÄR farliga eller Läskiga. <3

Hade morron i stallet imorse dock, så träffat och pussat Dumle har jag. Han är inte så tjock just nu(dock är det ju knappast min förtjänst) trots att de går på gräs och just bytt hage för att låta den andra vila någon vecka. I helgen har Dumle hästskötare igen, en av mina gamla elever tar hand om och rider honom. Sen på Måndag komemr ju Kajza hem, och då blir han hennes ponny ett tag.


Emilia och världens tryggaste Dumle.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen