Dagens Ridpass!

Idag blev det uteritt. Fick order av Hedda att rida iväg till Skjutbanebacken med Lilla D. Gillar egentligen inte att rida där med honom, eftersom jag inbillat mig att han inte riktigt orkar.
Men shi fick jag... Travade hela vägen uppför två ggr, med skrittpaus "på mitten", ponnyn var pigg och framåt! Tredje gången lät jag honom slå galopp när det blev för jobbigt, och det tyckte han var kul! Fjärde gången fick han gå fullt första tredjedelen, avbrott och lite trav på mitten, för att sedan få slå galopp och bestämma lite tempo själv sista delen.
Han blev lite svettig, men inte så flåsig, så konditionen verkar helt okay iallafall. Han tyckte nog att det var lite småkul, älsklingspownien.

Han var lite trippig på hemvägen, så då passade jag på att flytta honom lite undan för skänkeln. han var gudomligt fin, mjuk i munnen och lyhörd för skänkeln! Snacka om arbetsnarkoman!!! <3

Vi hade oerhört trevligt väder. Jag hade endast en tröja + vindjacka på mig, och höll på att svettas ihjäl!!! Så nu hoppas jag verkligen att vi går mot varmare tider.

Random arkivbild på Älsklingspownien! <3


Kommentarer
Postat av: EMILIA - Ungdomsryttarna

Gud så söt din shettis är :'D Ska vi följa varandra via bloglovin?

2012-05-08 @ 22:41:03
URL: http://ungdomsryttarna.blogg.se/
Postat av: Ellen

sv: nu följer vi dig på bloglovin :)

2012-05-08 @ 23:04:42
URL: http://ungdomsryttarna.blogg.se/
Postat av: Josefine

SV: ÅÅh tacktack! Det värmer verkligen :D

2012-05-08 @ 23:27:37
URL: http://dressageworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen