Dagens...

har haft en fullspäckad dag, då jag gjort en ideell insats på ridklubben och gett hästarna mat och pussar medans personalen var iväg på studiebesök. Passade också på att göra min dagliga goda gärning, nämligen motionera en av våra konvalecenter som är på väg tillbaka efter en låååång period i boxvila.
Så har det hemska inträffat! Min ridbyxor börjar bli slitna, ponnyn i fråga har ny sadel... så vad jag har inte fått om inte RIDSÅR! (För er som känner till våran syster och hennes "ridbölder" kanske fattar vilken panik jag har. Läs mer på http://boldpest.blogg.se)

Iallafall så var ett ridpass på världens bästa Dumle uteslutet. :-( Dock var han ju tvungen att jobba, så jag tog honom på lina en stund. han var pigg och glad, busade järnet i början av passet. Sen kom han till sans och jobbade på i en riktigt fin trav och många fina galoppfattningar. Ibland kan man tro att Dumlegubben är tankeläsare, för han är så lätt att lina, lyssnar så otroligt bra och är uppmärksam på varje liten förändring hos linföraren. Och såklart är han ambitiös!

Efter Longeringspasset, när vi skrittade av passade vi på att träna inför sommarens badutflykt(er). Vi har en stor vattenpöl på andra sidan vägen, och där stannade Dumle först och drack, och sen gick han igenom den flera flera gånger. Duktig kille!

Kajza fick några fina bilder från dagen, de kommer upp inom kort. tills vidare får ni en fin bild på Dumle när han simmar för första gången!

Nu börjar det dessutom dra ihop sig! imorron vilar Dumle hela dagen, så ska vi promma och fixa på kvällen sen. för på söndag smäller det!
Missa inte...


Kommentarer
Postat av: Stella

Hej!

Var gärna med i våran frågestund i inlägget http://karolinaelsastella.blogg.se/2012/may/d.html :) alla som skriver minst 2 frågor får länkning!! ;D



Kram Stella :)

2012-05-11 @ 22:44:59
URL: http://karolinaelsastella.blogg.se/
Postat av: mb - PHOTOGRAPHY

härlig bild!

2012-05-12 @ 10:43:10
URL: http://miinabrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen