Måndag!

Dumle coh jag har hoppat lite idag! Vi tog en tur till bränslanbanan, där det redan stod hinder framme i Dumle-storlek. Vanligtvis är där också tjockt med mygg och knott, men idag blåste det lagomt mycket, eller så har de inte börjat surra omkring ännu.
Lillponnyn blev jättetaggad bara vi kom dit. Han minns nog vad vi brukar göra där.

Vi började med att trava runt, trava lite bommar på marken etc. Han riktigt bjöd och tog lite större skutt över dem. det låg en serie markbommar framme, och de var nästan lite galoppavstånd för Dumle, och efter lite justering galopperade vi över dem i båda varven. KUL tyckte lilla D.
Sen hoppade vi ett litet krysshinder, första gången tittade vi lite innan vi kom över, andra gången drog han nästan mot det. Så gjorde vi samma sak med ett lite högre räcke, gick jättebra.

Sen hoppade vi en bana, bestående av galoppbommarna, det lite högre hindret, en liten oxer som stod framme + ett bautahinder(ur lill-Dumles vinkel), och avslutade med galoppbommarna igen. Han bjöd fint, var stadig och villig, men första gången när vi kom mot bautahindret(säkert 50 cm) stannade han. vi tog om och han seglade över, med marginal. Mycket frust och lite skuttig bak, men tar det som glädje, för öronen hade han glatt riktat framåt hela tiden. Red samma bana typ 3 ggr, sen fick vi sällskap på banan av Ida och Ridde. De hade varit och utforskat skogen och var på väg hem. vi slog följe, och på vägen ut från banan hoppade vi banken. Den kom Dumle ihåg, och jag tror aldrig han har galopperat så fort mot den någon gång. <3

Väl hemma var Dumle SVETTIG, och rullade både i boxen och i hagen när jag släppte ut honom. Skönt nog har hagarna börjat torka upp nu, Dumle gillar inte lera.

Imorron kommer Rebecca och tränar inför helgen!


jag kan ju tyvärr inte fota med min mobil, och jag har ingen riktig kamera + att jag red, så det blir en gammal hoppbild idag... tyvärr tagen från film, så inte bra kvalla. men det är jag som rider iaf. ;-P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen