Dagens ridpass!

Idag har Dumle gått ett blandat pass. Planen var att genrepa inför imorron, men det var typ 6 andra hästar i ridhuset, så det gick inte alls, utan vi koncentrerade oss på det viktigaste. Hitta bjudning och bra takt samt galoppfattningar. Och det gick bara bra, han var så himla fin idag, speciellt i galoppen.
 
På söndag ska ju Dumle hopptävla, och lägligt nog fanns det ett litet hinder i ridhuset. vi passade på att låta hans nya ryttarinna provhoppa litegrann. Först ett kryss, som de hoppade 2 ggr. första gången var han tveksam, visste inte om han skulle hoppa eller ej. andra gången hade han mera bjudning. sen byggde vi om det till ett räcke, c.a 55-60 cm. Han kom på i dålig galopp typ 2 ggr, första gången kröp han som över det, andra gången hoppade han av jättestort så att hans ryttare kom efter och hamnade framför sadeln och sen i backen. (Han hade juh dressyrsadeln på, så det var inte så lätt.) Men det gick bra, hon borstade bara av sig och satt upp igen. Sen kom de på en gång till, och då hade han bra galopp, satsade och hoppade jättefint. Då avslutade.
 
Sen fick våran stallkompis lilla dotter Ebba skritta av honom, jag gick bara bredvid, höll inte ens i. Stolt liten tjej på ryggen. Sen fick hon assistera mig och hålla i honom medans jag klädde på mig, och så gick vi hem.
 
Dumle och lilla Ebba. <3
 
Imorron är det ju tävling, så håll tummarna för Dumle! :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen