Dagens Dumle. <3

Idag blev det lite skuttelihopp i Ridhuset för Dumles del. det har ju varit hoppträningar idag, så vi passade på att gå upp ikväll och skutta lite, när det ändå fanns hinder framme.
 
Kan inflika att Dumle var jättepigg och på när vi gick från stallet. han kunde bara inte skritta, helst ville han galoppera hela vägen ner till Ridhuset. Det blev något mellanting, och jag lovar att så fort har det aldrig gått att ta sig dit!
 
Planen var att hoppa lite oxer, få ett bra flyt, att han skulle bjuda och hoppa utan så mycket "hjälp".
Dellie var också där, och när Dumle fått hoppa några språng i hennes kölvatten, så tyckte han att det var ganska kul. Första gången jag styrde mot ett hinder utan draghjälp tvekade han lite, men sen gick det faktiskt bra! han bjöd, höll galoppen, och fick några riktigt bra sporång på oxrarna. och självklart höll han farten även efteråt, busade till och med litegrann. Hoppade 2 fristående oxrar, och ett vitt litet plank. Som max kanske hindrena låg på 50-60 cm, och jag är otroligt nöjd med min lilla pownie idag.
 
Nalle Puh satt och kikade på oss, under ett annat hinder (Som Dumle inte fick hoppa), och honom var Dumle gaaanska intresserad av. Så mot slutet av ridpasset skulle vi bara testa om det gick att hiva upp Puh på våran lilla Pownie, och som ni ser så tyckte inte Dumle att det var så konstigt att ha en tyg-björn i sadeln:
 
Duktig kille. <3
 
Imorrn blir det ridlektion med Lill-Rebecca. Extra kul, att det faktiskt är jag (Kajza) som ska ha lektionerna imorrn, så jag får se dem tillsammans för första gången iår. Ska bli spännande!!


Kommentarer
Postat av: VilmaLindberg

Hej, var gärna med och tävla i helgens blogg! http://vilmacovers.blogg.se/2013/february/tavla-i-helgens-blogg.html#comment :)

2013-02-10 @ 00:18:57
URL: http://vilmacovers.blogg.se
Postat av: Carolina - Beridare på Stall Assla

Hade varit roligt med lite film på det ;)

Svar: Ja, tyvärr så blev det ingen, eftersom det är jag som brukar filma, och jag som red. ;-/ men han ska ev gå träningi helgen, så då blir det nog film. =)
Dumle

2013-02-10 @ 15:06:36
URL: http://asslatjejerna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen