Första Söndagen i Maj

Söndag idag, och Ridlektion som vanligt. Här kommer en liten rapport från Maria:
 
Så har vi ny månad, varmare och de tjockaste kläderna behövs inte längre - härligt! Idag har det var bra väder, en hel del sol. :) Vi åkte till stallet vid halv tolv och mockade och fixade lite mat åt Dumle. Så kom Malin till 12 och vi selade och så följde Rebecka och jag med ut i skogen på en tur med vagnen. Jättemysigt! Dumle som haft vaccinvila var ganska så pigg, trots att han hade longerats lite tidigare på dagen och då gjort av med värsta brallarna, innan han fick ha lilla Lovisa på ryggen en stund på volten. :D Han klarade svängarna fint och jobbade på riktigt bra - duktig kille! <3
Så var det ridlekis och idag var det uteritt. Dumle verkade ha hämtat en del nya krafter under mat- och vilstunden efter körpasset för han skrittade på fint, vi fick sällskap av Malin och Gromit på väg till klubben. Nya stigbyglarna kändes lovande, även om de inte kan anses vara fullt testade ännu. Vi rundade av uteritten lite i förväg, så slapp vi två vändor i gyttjan på väg upp till klubben. Dumle var nog rätt nöjd ändå - och så har han ju fått betfor TVÅ gånger idag. :D Tack för idag finaste Dumle, vilken fantastisk kompis du är. <3
 
De senaste söndagarna har det varit en mule, men idag blev det en rumpa. =)

Kommentarer
Postat av: Carolina - Beridare på Stall Assla

men vad jag tycker om Dumles färg!

Svar: Ja, den lilla Guld-ponnyn med Silversvans! <3
Dumle

2013-05-06 @ 14:04:29
URL: http://asslatjejerna.se
Postat av: Amanda

Nu finns det några videor på min blogg när jag sjunger. Jag skulle verkligen uppskatta om ni går in och säger nånting, är supernervös för att visa dessa videor. Men jag hoppas ni gillar dom!
Ni får jättegärna sprida vidare videorna! :)
Tack på förhand!

2013-05-09 @ 21:08:56
URL: http://magnusson08.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen