Ridturen...

Oj oj OJ säger jag bara, vilken ridtur vi har haft idag, Dumle och jag!
Uteritt stod på schemat, tillsammans med ridskolehästarna Svante och Pilot.
Kändes lite scary först, för både Pilot och Svante är +160cm i mkh, och det kändes lite som att de hade kunnat springa rakt över mig och lilla Dumle om de hade velat.
Men trots att ridsällskapet var jättestort, så hängde Dumle med bra. Fick trava ikapp lite då och då, men han pinnade på. Hade ganska mycket energi idag, jämfört med vad han brukar ha. I och för sig så brukar han ha bättre framåtbjudning när vi har sällskap, för då får han lite draghjälp.

Ridskolans hästar är inte riktigt igång efter sommarbetet ännu, och fick därför bara trava. men eftersom de har långa ben och kan trava på ganska friskt, så kunde vi galoppera bakom. Funkade bra till en början, men sen blev han lite övertaggad och tyckte att vi skulle galoppera ÖVERALLT!! Blev lite ryckigt här och där, en gång så drog han efter storhästarna så jag tappade tygeln.
Inte så bra om han lär sig sånt kanske, men roligt för den som är lite sadelfast och har bra balans. Framförallt tycker jag att det är kul när det märks på honom att HAN HAR ROLIGT!!!
Innan vi red hemåt igen gick vi genom vattengraven två gånger, med Svante i spetsen. Första gången som Dumle inte tvekar, utan han nästan SPRANG igenom. Sista gången glömde han lyfta på bakbenen när han skulle upp, så han nästan satte sig i den. Tok-Frans!

Han hoppade och studsade ganska friskt på hemvägen, så när vi skiljdes åt satt jag av och ledde honom hem. Annars hade han säkert fortsatt studsa hela vägen. Mattes lilla bustroll. <3

Och när vi kom hem till stallet var Kicki och Lovisa där, och självklart skulle Lovisa rida en sväng hon också. En sväng efter vägen, så han fick lite extra avskrittning. Perfekt.

Idag bjuder jag på en tjockis bild från sommaren 2010:


Efter ridturen myste vi en ganska bra stund - Han är ju det mysigaste som finns, när han själv vill. Ibland duger man, och ibland vill han vara ifred.

Imorrn blir det vilodag, ev en liten promenad bara. På söndag tänkte jag försöka tömköra.


Kommentarer
Postat av: frida

Hej, fin blogg! kolla gärna in på min blogg, den handlar om min c-ponny tequilla,tävlingar och träningar mm. Jag skulle verkligen bli jätte glad om du kunde kika in på min blogg lite då och då! Kommentera gärna på frågor och sånt.



/frida :D

2011-08-13 @ 14:23:48
URL: http://juniorhoppryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen