16/12 - En speciell dag... <3

Som jag skrev igår, så är dgens datum väldigt speciellt.
Idag är det nämligen på dagen 2 år sedan Dumle klev av transporten här uppe i Boden.

Såhär såg det ut när han lämnade Köping. Har lånat bilderna av hans gamla ägare Malin:



Usch och fy, ni kan inte ana hur otroligt plågsamt det är att gå och vänta på sin häst, när den åker lastbil genom Sverige. Det var så himla spännande, pirrigt och nervöst. För tänk om det skulle hända någonting på vägen?? Usch!

Men allt gick bra. Han lastades på kring 10-tiden på morgonen den 15/12, och strax efter klockan nio på kvällen den 16/12 öppnades transporten här uppe, och min älskade Pownie tittade ut.
Jag och Hedda hade ju varit ner till Köping och tittat på honom, men Malin fick se honom för första gången.
Älskade Liten. <3

Såhär såg det ut samma kväll, när han blivit installerad i gäststallet på Ridklubben, där han skulle stå i karantän i 10 dagar:


Jag kommer aldrig glömma den där kvällen, då MIN Pownie kom till stan. Min älskade Dammie. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen