1/9 2011

Några dagars bloggpaus är alltid bra, då har man alltid någonting att skriva. =)

Igår så var jag och Ylva ute och red, med Dumle och Gromit. När vi träffades i stallet började det duggregna, och det är ju aldrig kul att rida i tråkigt väder. Beslöt då att vi skulle ta en kortare tur, barbacka.
Eftersom Ylva är så otroligt smidig, så kunde hon inte komma upp själv. Innebar att hon inte kunde hålla mig häst åt mig medan jag tog mig upp. Men den här gången gick det faktiskt superbra på egen hand. Dumle stod stilla medan jag bökade mig upp, och stod stilla tills jag bad honom att gå. DUKTIG POWNIE!!
Vi red Dumle-rundan längs med järnvägen. Skritt + lite trav, men Dumle var så pigg så jag höll på att åka av flera gånger. Konstigt nog så verkade han inte bry sig alls om att jag hängde på sne och studsade som en pingisboll på hans lilla rygg. Han gick med öronen framåt och väntade med besvikelse på den där galoppfattningen som aldrig skulle komma. Han är extremt rolig att rida när han är pigg.
Istället för att vända vid fotbollsplanen red vi genom bostadsområdet. Röda o vita brevlådor och små barn som vill klappa hästarna är ingen match för Dumle, däremot tror jag att Gromit hde det lite värre. Men han får väl lära sig, helt enkelt. =)
Gick åt sidan för en bil som kom, och vilken tajming, det var hans bus-kompis Felicia och hennes lillasyster och mor, som bjöd ponny-pojkarna på ett äpple. Dumle var lite nyfiken på bilen, och det var nog lite kul att det satt en hund i den också. Nyfiken i en strut. ;-P
Avslutade med Bränslan runt, och lite mera trav. Då hade Dumle hunnit bli lite trött, så han sprang inte så fort. Tack för det.

Idag blev det vila för Dammie. Jag for och fixade honom på kvällen, och kom precis lagom för att hjälpa Ulli ta in heztarna.
När vi skulle hämta Zeph, Fia och Dumle i hagen, så sprang Fia runt och verkade skrämd. Jag fångade henne, Ulli tog Zeph, och Dumle stod en bit ner i hagen och vägrade komma. ???
Ovanligt att han inte kommer när man tar in alla andra, så jag tog med mig Fia och gick mot honom. Men Fia ville inte gå dit, hon verkade rädd för honom??
Såg då att Dumle hade hittat några hagstolpar och en tråd, som han hade snört in ett bakben i. Så när han gick släpade stolparna efter, och det var det som Fia var så rädd för.
Jag blev också rädd, eltråd är ju ganska vasst, och han kunde ha gjort sig rejält illa. Men den kan inte ha suttit så hårt, för när han tog några steg till så lossnade den, och han kunde komma till matte. <3
Visiterade honom ordentligt när vi kom in, och han hade inte ens ett sår. TUR!
Tråden och stolparna har suttit runt ett hål i hagen, och kanske har en liten nyfiken ponny varit där och rivit ner den?? Iallafall så gick jag dit och satte upp den lite snyggt igen, så får vi hoppas att han inte gör om det.

Imorrn är det dom här två som ska pola ihop, vi får se om det blir några aktiviteter eller om han får busa i hagen hela dagen... =)




Kommentarer
Postat av: Maria

Usch, bästaste ponnyn får ju inte göra sig illa, vilken tur det gick bra.

Hälsar delar av Dumles fan-club (Rebecca genom mamman Maria)

2011-09-02 @ 21:10:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen