21/9 2011

Regn, regn, regn... *suck* Inte roligt alls, varken för hästar eller människor.
Som tur är så är ju Dumle en mycket tålig ponny, så han mår inte alls dåligt av att gå utwe och bli regnad på. Däremot medför regnet ett annat problem - Vattenpölar!!!

Igår så tänkte jag fara ut och galoppera lite med Dumle, men det visade sig vara enklre sagt än gjort... Det var så mycket vattenpölar överallt, så vi fick inte riktigt något "flyt". Det blev galopp - tvätnit, galopp - tvärnit mest hela tiden, så jag höll på att få bada flera gånger om.
Jag hatar att behöva bråka med hästen, så efter 10 minuters vattenpölsfight så gav jag upp. red närmaste vägen upp till klubben, en stund i paddocken, gick in och kollade läget en sväng, och sen red jag hem igen.
Ett lite halvjobbigt pass bara, men Dumle verkade då nöjd iallafall. Nöjdast var han nog med att få komma ut i hagen till Fia efteråt.


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Följa varann via bloglovin ? :)

Postat av: Kajsa

Följer dig via bloglovin nu! Säg till när du följer mig!:D

Postat av: Kajsa

Följer dig också nu:D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen