En härlig skogstur!

Idag är det Hedda som bloggar. Jag är just hemkommen från stallet. Idag har jag ridit Gromit och Julia lånade Dumle.
Till att börja med var Dumle blöt och tjurig i hagen, och ville inte komma in. det löste vi genom att plocka in alla hästar lite tidigare, de stod ändå vid grinden och väntade. Då minsann kom Dumle också.
Idag provade vi Dumles nya bett, ett tredelat D-ringsbett. Det satt helt ok, men tror inte han gillade det, då han var väldigt trutig i början innan han vant sig. måste nog användas någon gång innan man kan vara säker på om det är ett bra bett till Dumle. ;-P


Julia och Dumle för ett bra tag sen. ;-P

Iallafall så red Jag Gromit och Julia Dumle. Tror dessutom det är första gången sen i vintras vi hade reflexer på oss, för iaf Gromit var lite konfunderad.
Vi har ridit genom skogen i alla gångarter, träffade på 2 storhästar från klubben flera ggr. Sen klättrade vi från Lilla slingan upp till stora slingan, det tyckte Dumle var jobbigt och ville gärna springa upp. Sen hoppade vi lite små pinnar på hoppstigen, kul kul tyckter ju både Gromit och Dumle. 
Vi red också lite galopp och travbommar på bränslanbanan, hoppade banken och vattengraven och for sen genom skogen hem. Passade på att galoppera en liten bit till, Dumle drog till och med ifrån Gromit(!) Sen travade vi sista biten ut ur skogen på halvlång tygel.


Fet liten ponny. ;-D


Dumle är som rolig, för när han väl fått upp ångan så vill han bara galoppera, han taktar och skuttar och hoppar och bara väntar på att den där galoppskänkeln ska komma. ;-P Inte på nåt sätt alls så att det blir obehagligt, det ser mera ut än det känns, men ändå lite småkul tkr jag. ;-P
Allt som allt så tog nog våran ridtur cirka 2 timmar, och ändå var ingen av hästarna speciellt svettiga eller trötta när vi kom hem. Men usch, vad tråkigt att det blev så mörkt. :-(

Ska se när jag hinner snöra in ett träningspass inför nästa lördag. Har inte bestämt ännu om det blir nu eller om vi väntar tills nästa tävling. Ja, han får väl vara med och tävla, men minihoppningen? Kanske, jag vet inte ännu. ;-P

//Hedda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen