Galopp och Blodbad!!!

Nu har jag trotsat 20 minusgrader och varit ut på en skogstur med Dumle-gubben.
Kan säga att vi höll igång ganska ordentligt, för att vi inte skulle börja frysa.
Dumle hde ganska mycket energi idag, så det blev mest trav och galopp, bara avsakning och små skrittpauser här och där. Han blev lite taggad på hemvägen, så fort jag bara nuddade i honom med skänkeln så skuttade han fram och ville galoppera. Söt-pownien! <3

Kan passa på att berätta om hur rädd jag blev, när jag tagit in Dumle från hagen, och upptäckte att han hade en massa röda fläckar på sitt täcke, som starkt påminde om BLOD!!
Ängslig som man blir gick jag igenom ponnyn från topp till tå, Men inga sår någonstans. Han hade inte ens nå blod på kroppen, bara på täcket.
Så när jag inte hittade någonting på honom, så kollade jag lite på Fia istället. Hittade inget på henne heller, så då fanns bara en möjlig kandidat kvar - Gromit!

Och efter mycket letande, mycket lockande och pockande, så hittade jag ett litet sår på TUNGAN. Gissar på att han antingen hade bitit sig, eller att han slickat fast sig i staketet, och sedan använt Dumles täcke som "papper".
Skönt iallafall att det inte var värre än så, för det så verkligen hemskt ut när täcket såg ut sådär...


Tog inga bilder idag, så därför får ni den här i repris. Finaste lilla Dumle-pownien!! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen