Fredag 13/1 2012

Fredag den 13:onde, men trots det har dagen flutit som på räls.

Idag skulle Dumle jobba. Blev longering på volten utanför stallet. Var rädd att det skulle vara lite mycket snö där, men det var skottat, och dessutom sprang Fia där före Dumle, så det var faktiskt helt okay!
Dumle är världens roligaste ponny att longera, pga att han gör precis det man ber honom om, i precis det ögonblick som man ber om det. Han ifrågasätter aldrig, utan vet precis vad som krävs av honom.

Jobbade endast skritt och trav idag, mycket övergångar och halter, och han var verkligen kalasfin! Jag tror att all snön som han fått pulsa igenom i hagen har gett lite "gratisträning", för han är förvånandsvärt stark i bak-kärran. Det syns riktigt hur han kliver framåt och jobbar på. Duktiga lilla Älsklingen.

Longerade i ca 25 minuter i båda varven, sen gick vi in, och myste lite. Passade på att ta lite foton på Älsklingen med min mobil. Han är lite svår att fota eftersom han är så intresserad av vad det är förnågot jag håller på med. men failbilder kan också bli gulliga... ;-P


Två små söta öron och en buslugg stack upp ovanför boxdörren... <3


Ögat är också vackert. <3


Liiiite sugen på Fias kvällshö, som låg utanför boxen. Men matte säger "inte röra", och då lyssnar man på det!

Den här bilden talar till hjärtat på mig... Han ser så liten och harmlös ut. Älskade, underbara Dammie. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen