Han kom! :-D

Idag var första betesdagen när Dumle skulle in och jobba före kvällsintaget, och baserat på tidigare års erfarenheter har jag förberett ett par månader. varje gång jag hämtat in honom från rasthagen har jag gett honom en hästgodis. Delat godisen i 2, gett honom en del, gått iväg en bit och väntat på att han skulle komma och vilja ha den andra delen, och så kopllat fast och sen gett honom den.


idag gjorde jag typ på samma sätt, fast 2 ggr. gick först ner i hagen med bara en godis, bröt den i 2 delar och gav honom den ena. sen gick jag några steg bort och väntade tills han kom till mig, och gav honom då den andra. Så gick jag in och mockade, och kom tillbaka med ett grimskaft och godis. gav honom en del av godisen och tog sen några steg bort och väntade på honom, när han kom kopplade jag honom och gav honom den andra, och sen gick vi in. Hoppas bara att det håller i sig nu! :-D

Idag har vi ridit Dumle-rundan i skritt och trav, han var lite svälld i benen på morron, så en lugn tur skadar inte. Inte jättesvälld, men inte heller så torra ben som han normalt sett har, så vi tar det säkra före det osäkra. Han sprang ju rätt mkt igår också, och var inte jättepigg idag.


Dumle som liten bebis-hingst!




Kommentarer
Postat av: matilda

asså aw så grymt söt!

2012-06-19 @ 19:21:34
URL: http://skogsrusset.blogg.se
Postat av: sanna

gud vad söt dumle är! :)

2012-06-22 @ 00:48:01
URL: http://sannatilljander.blogg.se
Postat av: Majzan

Gud så söt!:)

2012-06-24 @ 15:34:17
URL: http://majzan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen