Dagens Ridpass!!

Ja, idag har jag spenderat en dryg timma i min älskade lilla Dumles sadel.
Uteritt stod på schemat, något som var något välbehövligt, eftersom Dumle inte kunnat gå ute på typ 2 veckor. men nu har han ju vinterfötter, så då var det bara att tuta och köra!!
 
Egentligen hade jag bara tänkt ta en lugn tur i skritt och trav och spara på krutet, eftersom han har en lång och antagligen ansträngande tävlingshelg framför sig. men se, det ville inte Dumle gå med på!
 
Det började bra med att han sparkade bakut när jag satt upp - kan vi tro att det kliar lite på honom efter klippningen, eller att han bara var överpigg??
Red mot möbelindsrakan, och då var han pigg, småhoppade med jämna mellanrum och slängde med huvuddet som en liten tok.
Och när vi väl kom ut på möbelindsrakan så gick alla säkringar! han vägrade både skritta och trava - han skulle GALOPPERA!!
Galopperade på stället, i sidled, sparkade bakut och hoppade upp och ner - Tills jag lättade på tygeln och sa - spring då!
Då sköt han iväg som en liten kanonkula, bara att hålla i sig! Galopperade nästan halva möbelind innan han faktiskt lugnade ner sig så pass så att han kunde trava.
Växlade mellan trav och skritt hela resten av möbelindsrakan, innan jag vände och styrde tillbaka.
Och då kom det igen. hoppa på stället, bockade, ville iväg. Så jag släppte honom igen, och hemmåt går det alltid fortare än bortåt.
Tog nästan hela rakan innan jag lyckades få honom att trava någorlunda normalt. Varje gång jag tog en förhållning så bytte han bara galopp och fortsatte. Kul att springa!
 
Om det inte vore för att han inte fått komma ut på ett tag, så hade jag nog blivit lite arg på honom. Men vem skulle inte få frispel om man hade mycket energi som man inte fått göra av med på länge??
 
När han fått rejsa av sig ordentligt kunde han faktiskt skritta hela vägen hem. Och väl hemma var han nöjd och glad, och en aning trött. Gubben min. <3
 
Nyklippt, rosa i de vita fälten, och lite rastad efter dagens galopperande.
Dumle. <3
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Så otroligt söööt! <3 Och äntligen fick han komma ut och rejsa lite, kan tänka mig att det var underbart för en liten ponny.

2012-11-09 @ 06:26:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen