Dumle Presenterar - Sina Ägare

På allmänhetens begäran kommer här ett inlägg om oss som äger Dumle. <3
 
Vi är alltså 3 tjejer, födda 1986, alltså 26 år gamla. Trillingar, dessutom, så vi känner varandra ganska bra, på gott och ont.
Förutom det gemensamma hästintresse äger vi också en hög kaniner, som bor hemma hos Mamma och Pappa. Med dem tävlar vi aktivt i kaninhoppning, och har gjort i snart 12 års tid, samt bedriver uppfördning i liten skala. Besök gärna våran hemsida: Sävast Hoppkaniner
 
Kajza
Det är faktiskt jag som är mest aktiv med Dumle, och faktiskt så är det mest jag som skriver det som ni läser. (Det här inlägget till exempel).
Jag är en tjej med många järn i elden. Är idéell ridinstruktör vid Bodens Ridklubb sedan 8 år tillbaka, har för tillfället 8 egna grupper, 7 på ponny och en vuxengrupp, fördelat på Måndagar, Torsdagar och Fredagar. Hästarna har alltid varit mitt största intresse, och jag lär så länge jag lever tror jag. Att vara ridinstruktör är otroligt inspirerande och roligt, och ett åtagande som jag inte skulle klara mig utan.
För tillfället rider jag någon ridskolehäst då och då, förutom min fina Dumle-älskling, men jag har inga tävlings och träningsambitioner. Har dock tävlat LC-LB i både hoppning och dressyr, både på ponny och på stor häst under mina levnadsår.
 
Har även en egen blogg, men är långt ifrån lika aktiv där som här. Ni kommer dit om ni klickar HÄR.
 
Hedda
Hedda har om möjlig ännu fler järn i elden. Även hon är idéell ridinstruktör på BRK, har 4 egna grupper på torsdagar, varav 3 ponny och en vuxengrupp.
Hon jobbar även hemskt mycket (enligt mig), och mellan jobb, lektioner och Dumle trycker hon även in egen färdighetsträning tillsammans med ridskolehästen Balsas. Balsas är ett 7-årigt halvblod, och jag tror att deras ambitioner är att ta sig ut på tävlingsbanorna så småningom.
Heddas egen blogg kan ni besöka HÄR.
 
Malin
Malins hjärta klappar mest för hennes Gromit, Dumles "storebror", en maxad D-ponny som har en synskada. Honom äger vi också tillsammans, liksom Dumle, men som sagt så är han främst Malins guldklimp.
Malin är minst aktiv i Dumles liv av oss alla tre, av nedanstående orsaker. Hon bloggar här ibland, men ytterst sällan.
 
Malin är just nu en ganska intressant historia, om man fascineras av konstiga sjukdomar.
För ca 1 år och 2 månader sedan red hon kurs, fick ridsår och drabbades då av mystiska bölder på sitt vänstra ben. En åkomma som idag fortfarande jäckar sjukvården, dvs, hon är inte frisk ännu.
Mer om hennes sjukdom kan ni läsa i bloggen BÖLDPEST.
 
Det var allt som oss. Har ni frågor är det bara att ställa dem. Hoppas förresten att ni orkade läsa hela inlägget, det blev visst lite långt.. ;-P

Kommentarer
Postat av: Linn - dressageofsweden

SV: Ja, allt bra? =)

2012-11-21 @ 16:33:57
URL: http://dressageofsweden.blogg.se
Postat av: EMMAS!

fina bilder :D

2012-11-21 @ 20:03:18
URL: http://eemma.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen