Gårdagens Ridpass

Ja, nu får ni ett "gårdagens" igen, eftersom datorn var himla seg igår och jag inte hade tålamod att vänta... ;-P
 
Gårdagens Ridpass var mycket roligare, och minst lika lärorikt som Fredagens!
Till skillnad från fredagen, så var Dumle lite mer allert redan från början, vilket gav oss ett helt annat utgångsläge. Vi fortsatte jobba grunderna - Stopp och Gå, och det gick mycket bra! Dumle gick fram riktigt bra för skänkeln, en gång råkade jag till och med skänkla på lite för häftigt (liten "pick") och han tog galopp istället för trav. Mycket beröm - DUKTIG POWN!! <3
 
Gammal bild från förra året, jag och Lilla D. <3
 
Sen skulle vi gå hem, och det var ett litet äventyr, till att börja med.
Det hade ju regnat hela natten och halva dagen, så den mesta isen var borta, gudskelov...
När vi gick från ridklubben höll dom på att ta in RS-hästarna, och vi hann inte många meter innan Dumle baktände igen - flög rätt upp i luftewn och sparkade bakut...
Sen gick han och tryckte mot mig tills vi kom ner i svackan - Då baktände han än en gång!!
Men denna gång var jag beredd, och hann korrigera innan han hunnit flyga i luften alldeles. Han småreste två ggr och försökte komma loss, men insåg väl att det var lönlöst. Resten av vägen gick finfint. <3
Jag tror att han måste få komma ut i skog och mark och göra av med lite energi. Det var ju ett tag sen sist. Nu hoppas vi att vi får på honom skor m brodd snarast, så bär det iväg ut i skog och mark sen. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen