Dagens Uteritt...

...Blev ett roligt pass hoppning uppe på klubben istället.
Jag var lite hoppinspirerad efter helgens träning som jag deltog på med en av ridskolans hästar! :-D
 
Det som är så bra ,med stora paddocken är ju att den verkligen är STOR, samt att det den här tiden på året redan står hinder framme. = Inget bygga fram eller bygga bort, bara fixa till lite och sen hoppa.
 
Det blev en liten bana med 4 hinder, 5 språng. Hoppade ett plank först, sen en linje på 2 räcken, och sen böjd linje räcke - planket igen. Basic, men roligt! började med att ha sista räcket på c:a 50-55 cm, resten var låga hinder. höjde lite succesivt, och avslutade med att alla hinder var mellan 50-60 cm. Han stannade 1 gång, första gången, på andra räcket på den raka linjen, han visste nog inte riktigt om jag ville att han skulle hoppa eller ej. det var ju ett sånt litet hinder, och jag red väl inte mot det så som jag borde ha gjort. Annars helt klockrent.
 
Dumle var för dagen jättefin, han var pigg och på, bjöd på hindrena, galopperade bra mellan dem samt rättade sin galopp själv mellan. Så himle roligt det var, kändes verkligen att både han och jag tyckte det! Ett plus är också att det inte blir så mycket "kråksprång", utan han är jätteduktig på att taxera och verkar veta vars han ska hoppa av själv.
 
Jag och Dumle på hans första tävling. - 30 cm. Dagens hinder var mycket större än då! :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen