Gårdagens Ridlekis!

Har fått en rapport från Lill-Rebeccas mamma Maria, från gårdagens ridlekis-lektion.
Även dom fick träffa en "skum" och "ovanlig" sida av Dumle igår, men som väl är så verkade det gå till sig till slut.
Här kommer rapporten:

Dumle var otålig, orolig och lite stökig i boxen, han trampade än hit, än dit, slog och skrapade med framhoven i boxkanten o.s.v. och brydde sig inte mycket om att jag påpekade att det inte var okej. Han bajsade två gånger också på kort tid. När ridlektionen började så var han fortsatt orolig och istället för att skritta lugnt så försökte han trava iväg. Efter tredje gången så bajsade han och sen så var han sig själv igen, lugn och koncentrerad. De fick träna ridvägar och en del trav också och han travade lugnt och stadigt. På väg hem till stallet skrittade han på raskt, men avslappnat och inga hyss alls. Rebecca var nöjd med lektionen, hon tyckte det hade känts bra och klappade om sin älsklingsponny ordentligt. Känslan jag fick var att han nog hade lite ont i magen där i början, men att det gav med sig? Han såg väääldigt nöjd ut att vara hemma i sin box och mumsade lite hö när vi pussade den lena mulen. Hoppas han får en god natts sömn efter en lång arbetsdag och mår som den prins han är imorgon! <3
 
ja, kanske var det så att han hade lite "magknip" på g, kände sig hängig och dan??
Han är ju van att gå ute i hagen från från ca kl 7 på morgonen till klockan 7 på kvällen, och har nu fått stå i box och tråka på tävling typ hela helgen.
Dessutom registrerade jag att han kanstade sig på vattenkoppen när vi kom hem, och då slog det mig att han kanske inte fått i sig nog med vatten under dagen?? Han hade ju visserligen en vattenkopp i sin lånade box, men gud vet om han använde den??
Igår, söndag, ställde jag iallafall in en vattenhink, som han drack några klunkar ur innan han välte omkull och började leka med den... Så vi får nog hålla lite koll så att han får i sig nog med vatten, både ute och inne.
 
Jag gillar verkligen den här bilden på Lill-Rebecca och Dumle. Kärlek. <3


Kommentarer
Postat av: Sofie

Fin blogg! :D

Svar: Tack! =)
Dumle

2012-10-29 @ 13:59:58
URL: http://www.sofieatlas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen