En härlig ridtur!

Dumle var en piggelin liten pownie idag! Dock verkade det som att han hade träningsvärk efter gårdagens hoppning, han var lite surmule när jag borstade av honom. 
I lite sakta mak begav vi oss iallafall mot skogen.han går alltid extremsakta och frågar konstant om vi inte ska vända istället när vi skrittar från stallet. När man passerat alla småstallar runtomkring brukar han börja tänka "mot skogen" ist.
Så även idag, fast istället för att bara öka på skritten så började han takta och frusta.
 
När vi rider ut rider vi genom en tunnel, under en bilväg, därefter är det en ganska lång raksträcka. Där hade lilla-D bestämt sig för att det var galopp. han talade om med alla medel han kunde att han ville SPRINGA! <3
När han sen fick galoppskänkel så svarade han med att lägga av en serie bocksprång, följt av en bakutspark, och sen galopperade han FRAMÅT!
 
Det blev riktigt mycket galopp på den här turen, vi avverkade lilla skogsslingan 2 varv i trav/galopp på c:a 40 minuter, och det är inte illa pinkat för de små benen. Han var pigg, men uppförde sig bra efter det första bockandet. Jag kunde både samla upp och rida på framåt i galoppen. Provade även ett byte, från höger till vänster galopp, och det var helt klockrent. Han hade även ganska fin form, omän lite hög i nacken emellanåt, men jag hade bra kontakt med honom, han var en lyhörd och duktig kille!
 
På hemvägen avslutade vi med att rida lite sidvärts i trav samt trava riktigt lång och låg.
Jag har inte ridit Dumle på ungefär en månad, och det var så roligt! Känns också att han jobbar lagomt mycket, han har bra kondition och bättre styrka nu.
 
 
Imorron hoppas jag att jag hinner rida igen, men prio ett ligger på klippningen.

Kommentarer
Postat av: Andrea Nilsson

så söt ponny :)

2013-01-25 @ 19:07:54
URL: http://andreanilsson.blogg.se/
Postat av: Matilda

Hej! Tack för kommentaren :) nej, vissa hästar måste ju klippas, din söta lila ponny verkar vara en sådan. Gud så söt! :D
Kram

2013-01-25 @ 20:52:34
URL: http://hovkratzen.blogg.se
Postat av: levinolivia.blogg.se

Fin blogg & Sööööt ponny!
Kolla gärna min! :)

Svar: tack! =)
Dumle

2013-01-26 @ 14:46:57
URL: http://levinolivia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen