Trettonhelgen

Så var det äntligen trettonhelgen och vår tur (=lill-Rebecca och hennes mamma) att få pyssla om världens raraste ponny!
Igår lördag var det rätt kallt, kring -20. Vi fick därför lite hjälp med logistiken av mamman till Rebeccas kompis, hon hämtade upp Rebecca efter att vi fixat klart i stallet och så tog hon med Rebecca upp till ridklubben. Så tog jag Dumle på promenad själv dit upp, första gången jag leder honom så långt utan ryttare. Han var lite pigg och tyckte tre gånger att han nog var lite rädd för bilar - något som jag aaaldrig varit med om att han reagerat på. Så det var nog "utan-ryttare"-effekten? Uppe i ridhuset fick Rebecca rida i skritt och trav och träna på att styra och planera vägen. Bland annat blev det slalom på medellinjen och det gick fint. Efter en stund började han dock stanna och peta omkull konerna med lilla hoven... Hur sött som helst! Förmodligen var han lite trött i huvudet då, så då tog jag longerlina och lät honom trava på lina helt kort i båda varven, så han fick avsluta med något lätt och känna sig jätteduktig. Lill-Rebeccas kompis fick då också prova sitta på Dumle och se att det kan vara rätt spännande skumpigt. :)
Promenaden tillbaka gick lugnt och utan missöden. Det blev betfor och puss godnatt.
Idag var det terminsstart för Rebeccas lektioner. Han promenerade väldigt snällt upp till ridhuset, men så red ju Rebecca dit idag. Lektionen bjöd på skritt och en del trav och de skötte sig väldigt bra. Dumle var fokuserad och jobbade på bra. Hemvägen var också den utan problem. Han fick sitt betfor och äpple och så fick han gå ut i hagen igen - vi tog fotot just innan han fick gå ut i hagen. Kostas tyckte nog att det var på tiden han kom tillbaka och ville nafsa i Dumles täcke, men då blev Dumle småsur och rusade iväg... till höbollen. :) Sov gott älskade ponny, du är bäst!

Kommentarer
Postat av: emelie

det var väldigt länge sen jag satt på den där ryggen. Måste ta mig tid och prova igen! han ser så fin ut. ;)

Svar: Det får du hemskt gärna göra. =) Anytime! =)
Dumle

2013-01-08 @ 18:08:31
URL: http://bodenponnysar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen