Långfredag!

Som ni vet så var ju planen att fara ut och köra igår. Tyvärr grusades den planen. Första stora projektet var att gräva fram vagnen ur snödrivan där den stått parkerad sen i november, typ. Visade sig lättare sagt än gjort då hela skrället var typ fastfrusen... GLAD att jag hade Jenny och Ylva med då, så till slut fick vi faktiskt loss den! När vi sedemera drog ut den på plan, så upptäckte vi att fälgen på ena däcket var knäckt... NOOOO!!
 
Planen var att Lovisa skulle åka vagn med mig idag. Går ju INTE speciellt bra om vagnen bara har ett hjul att rulla på... Så där startade operation "Vagnen-Rullar", som dock stötte på patrull inte bara 1 och 2 ggr.
Slutade med att jag och kajza i går kväll lyckades uppbringa en barncykel som vi kunde slakta och ta framhjulet från. Jag hade fet mani på cyklar hela eftermiddan/kvällen, men slutligen löste det sig! Dock var det akuta hjulet en aning större än det andra, men det fungerade!
 
Således kunde vi ge oss ut på vägarna imorse, jag och Lovisa! Dumle skötte sig bra, verkade uppskatta att däcken för en gångs skull var ordentligt pumpade, och drog på med bra engagemang. Här och var fanns det riktigt ordentliga isfläckar, så det höll en gång på att resultera i att vi åkte upp i snödrivan dit Dumle tänkte han skulle fly från halkan. Men överlag var han pigg, positiv och skötte sig superbra! 
Det är ju ett tag sen vi körde sist, så han var mäkta förväntansfull och gick igång väldigt bra efterhand. Lite försiktig i början, sen drog han för glatta livet i ett friskt tempo.
 
 
MYCKET nöjd med lillkillen idag. Han gjorde nog en liten tjej väldigt lycklig oxå. Får hoppas att vägarna tinar fram lite bättre nu i det vackra vädret, så det kan bli fler turer med vagnen! :-D
 
Vid tangenterna, för en gångs skull:
Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen