20/8 2011

Idag har Dumle fått jobba ordentligt. Först har Lovisa och Rebecca varit och ridit honom 2 varv runt Bränslan, och senare på eftermiddan var jag och Ylva ute i skogen i närmare 1½ timme med ponny-pojkarna.
Dumle tyckte det var kalaskul, han har fått galoppera fort fort, hoppa småhinder och gå i vatten. Han öär otroligt duktig på att hänga med, trots att Gromit blir en aning stressad och går ganska fort, så hänger han på.
Dessutom är han så orädd, så när Gromit med sin synskada inte vill gå, tar Dumle täten och ledsagar honom. Duktiga, finaste Dumle. <3

Efter ridturen var det dags för ett bad. Tvättat hästen ren, från topp till tå, fick till och med spola honom i ansiktet. Det går framåt. =)
Efter ett tag tyckte han att det blev tråkigt, så då började han veva med ett framben i vattnet, och skvätte ner mig totalt. Buskillen! <3
Nu är han iallafall ren och fin, och redo för barnkalaset imorrn. Jag får med mig Felicia och Elina till hjälp - Guld värt.
Historien om Dumle på Barnkalas får ni imorgon kväll.


För två veckor sedan, när Dumle tog sina allra första simtag. Älsklingen. <3


Kommentarer
Postat av: » l i s a - lisalalarsson.blogg.se «

Sugen på en helt gratis länkning på min blogg? Som räcker för alltid dessutom. Ingen jobbig tävling, ingenting! Läs mer → http://lisalalarsson.blogg.se/2011/august/sprid-sprid-sprid.html

2011-08-21 @ 10:47:07
URL: http://lisalalarsson.blogg.se/
Postat av: Maria

Tack Dumle och Dumles mattar... Rebeccas hjärta klappar hårt för den finaste, sötaste ponnyn som finns.

Vänliga hälsningar Rebeccas mamma

2011-08-22 @ 21:30:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen