2/12 2011

Sådärja, nu har jag nyss kommit hem från min snutte-pownie.
Det blev en busig men kort uteritt idag. Förutom några isfläckar här och där så var underlaget ganska okay.

Började med att leda honom på asfalten bort till Salmela, där jag satt upp och höll på att åka av igen på andra sidan, eftersom han svängde runt och inte ville stå stilla. ;-P
Skrittade ner mellan hagarna tog vänster mot ridklubben, men ångrade mig och red uppför backen mot tunneln istället. Travade där, och Dammie var pigg.
Travade hela sträckan som går bredvid vägen, och varje gång det kom ett fordon och körde förbi drog han och skulle springa efter. Buss, bil och cykel - Knas-pownie.
Det var läskigt i tunneln idag, eftersom det blåste, men med lite övertalning knatade han snällt igenom. Tog galopp fram och tillbaka på raksträckan därefter. Blev ganska många fattningar, eftersom det var diverse isfläckar här och där. Fattningarna satt iallafall klockrent, både höger och vänster. Duktiga Dammie!!
Red runt småstallarna hem, ledde honom sista biten. Tycker det känns bra att göra det, dels så man själv får sträcka på benen, och dels så han får pusta lite utan vikt på ryggen.

Inga bilder idag, ni får en gammal istället...


... På en nästan nyklippt Dammie som står på Ridklubben och väntar på att få gå lektion.
Imorrn blir det antingen vilodag eller en kortare promenad. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen