Julhelgen...

Legat på latsidan med bloggandet under julhelgen - ber om ursäkt för det, men det har varit mycket på gång här i huset, så tiden har inte funnits, tyvärr.

Men nu ska ni få ett lite längre inlägg iallafall.
Börjar med Julaftonsritten. Sammanfattas med tre ord: Härligt. Mysigt. Magiskt.
Vi var ganska många, både från vårt stall och från ridklubben, som gav oss ut på en skritt och trav-tur på Julaftons morgon.
Tanken var från början att snöplumsa som vi brukar göra, men eftersom det var plusgrader i fredags och sen frös på under natten, var det för mycket skare, så det gick helöt enkelt inte. Därför blev det en tur runt lill-berget istället.

Jag red Dumle, förstås. Barbacka, kan tillägga att han var awesome, för jag har aldrig ridit en så lång sväng utan sadel, och heller aldrig haft sällskap av så många andra hästar.
Min lilla prins bara gillade läget, cool som han är.
Blir så stolt, varje gång som han överträffar sig själv. I de flesta situationer som man utsätter honom för nya saker, vickar han knappt på örat, utan bara finner sig i ALLT. Älskade Dammie-Dam-Dam. <3

När vi kom tillbaka till stallet fick hn lite betfor, och sen gå ut, medan jag gjorde julfint i boxen åt honom. Körde in lite extra spån, inbillar mig att han uppskattade det.
Han har ju faktiskt fått lite julklappar också, en grimma, ett träns och ett set med lila grimma, grimskaft, schabrak, fleecetäcke och benlindor. Och extremt mycket kärlek förstås, som alltid. Ska fota det här någon dag, så ska ni få se. Supersnygg kommer han bli, lill-prinsen.
(Kan tillägga att JAG har fått en ny telefon, med bättre kamera, och som jag dessutom kommer kunna blogga från här framöver. Så nu kan vi se fram emot mer bloggande från min sida. Bra va?)


Dumle och hans kärlek, Fia.


Älskade lilla Pownie. <3

Idag har han fått vila. Jag har ägnat mig åt att städa ur deras hage, med Världens Bästa Mockningspulka!! <3 Vet inte vad jag skulle ha gjort utan den. Allting blir så mycket lättare.
Imorrn tänkte jag faktiskt gå ut och tömköra honom efter vägen om det inte är alltför halt, han kan behöva få jobba lite med huvudet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen